Dobri vode primjerom, ali veliki vode idejama

Na današnjem tržištu poslovnog svijeta vrlo je teško ocijeniti koliko je neki pojedinac važan za poslovanje tvrtke, a koliko pridonosi svojim radom.

Nije uvijek jednostavno monetizirati nekog od suradnika ili zaposlenika, kao niti procijeniti kvalitetu njegovog rada, a pogotovo njegov potencijal.

Posljednjih godina vidjeli smo velike svjetske tvrtke kako mijenjaju glavne direktore nakon svakog kvartalnog zareza, čak i bez nekog realnog gubitka tržišne vrijednosti, a glavna krilatica koja se provlači kako kroz male tvrtke, tako i kroz globalne korporacije, a glasi “Svatko je zamjenjiv”.

Ta krilatica je velika zabluda i zapravo predstavlja svojevrsnu lijenost u pronalaženju vlastitog puta i vlastite vrijednosti na tržištu. Tako se događa da ljudi koji su proglašeni viškovima u jednoj tvrtci nađu slično zaposlenje kod konkurencije i postižu višestruko bolje rezultate. Ponekad je to rezultat zalaganja pojedinca (ljudi se ponekad uljuljaju u sigurnost i prestanu se truditi), ali ponekad je to i rezultat krive procjene potencijala od strane voditelja, pa i viših stepenica tvrtke.

Mi u FranklinCovey smatramo da u svakom postoji potencijal za nešto veliko, samo ga treba pronaći i ostvariti. Ponajprije ljude treba naučiti kako da taj potencijal sami pronađu u sebi, a zatim i voditelje kako da ga najbolje iskoriste kako bi i sami ljudi i tvrtka ostvarili najbolje rezultate.

Jedan od najpoznatijih citata ikad je onaj Williama Shakespeara:
“Some are born great, some achieve greatness and some have greatness thrust upon them.”
Ono čemu mi u FranklinCovey težimo jesu ova druga i treća skupina. Neki će postići veličinu u kratkom roku, kojima treba samo mali poticaj da se istaknu, a nekima će trebati malo dulje, ali cilj kojem težimo (i kojem bi svaki poslodavac trebao težiti) jest da svi budu veliki u svojem području.